Tuesday, January 2, 2007

Virriga tankar om dagen som flytt

God afton
Okej, skriver för andra gången idag..För det är fortfarande Tisdag i en halvtimme till iaf. Gubben kom hem förut & vi skulle åka o handla, så det var därför det inte blev så långt sist.
Okej, visserligen har jag inte så mycket att komma med, har bara inget annat för mig. Så jag får väl bara stri på..

Är überhungrig men Petrus sitter vid sin dator & är som vanligt helt okontanktbar likt sin far.

-Petrus
*väntar nån minut*
-Petrus! (aningens höjd röst)
*väntar lite till på nån minsta reakation*
Svar;
-Mm..vänta lite bara (låter extremt upptagen)
*väntar ännu mera*
-Petrus!! (Gapar)
Äntligen får man kontakt med honom! Ibland krävs det även att man vidrör honom för att han ska vakna upp ur transen datorn fångat han i..

Har vart själv hemma idag & igår. Petrus var iväg hos en kompis & lanade. Helt själv i lägenheten med alla djuren. Slappisen kröp fram ur sitt skall med en gång. Gått omkring i pyjamasbyxor, förstor Nightwish t-shirt, inlindad i en fleecefilt & tofflor hela tiden. Inte gjort ett piss verkligen. Varvat datorn & tv'n i dagarna två. Lagade fisk & mos igår, idag blev det inte ens nåt lättlagat utan micropaj. Men igår tog jag fakiskt tag i mig själv en stund & städade hamsterburen. *Jätteduktig* Haft Sex & the city maraton oxå. Gubben är så snäll & tankar hem det åt mig, så det har man ju glott på en hel del.
Ja, såhär är det att vara arbetslös. Ganska skönt ändå.. Inga krav. Man kan gå & lägga sig kl 22,00 eller 04,00, vilket som än behagar än. Hade det inte vart för pengarna så hade jag väl inget emot att gå hemme för jämnan egentligen..
Fast å andra sidan är det väl snarare bristen av ett tillfredsställande jobb som saknas.
Vad vore ett tillfredställande jobb för Emma?
Att få starta en egen djuraffär, eller åtminstonde få jobba i en.
Men eftersom jag har så starka åsikter om hur en djuraffär ska se ut & drivas är det väl bättre att starta en egen..Typ a'la www.zoogiganten.com i Skåne vore väl drömmen egentligen..
Well, well..det är långt fram i tidslinjen. Mycket som ska göras & pluggas innan dess. Framförallt saknas pengarna. Så tills dess får man väl ta ett låglönejobb man avskyr & må skit el. gå hemma & må skit..Whatever.

Nu har faktiskt Petrus fått arslet ifrån datastolen! Det är nog bäst att göra desamma innan han hamnar där igen..

Jo..kolla gärna in mitt finfina forum btw!
www.gnagare.forum24.se

Adjö

No comments: