Tuesday, January 16, 2007

RåttenTotten regerar


Tjipp å hoj! Totten här! Tröttnade så på de där sömntutorna till reliker så jag stack ut en stund. Det är faktiskt ganska tråkigt med bara gamla reliker till burkompisar som ligger å sover hela dagarna. Sover eller klagar på krämpor..det är allt dom gör! Wille är sååå gnällig! *suck* "Squeek! Tvätta mig inte så hårt", "Squek squeek! Ligg inte på mig!, "Squeek! Titta inte på mig! Squek squek squek!"
Men i ärlighetens namn är Wille faktiskt snäll. Han jagar inte runt efter mig så fort han ser mig som Hugo gör. Och idag låg faktiskt jag & Wille och sov tillsammans i hängmattan i flera timmar! Det va faktiskt riktigt mysigt.. Men jag saknar ändå en buskompis som jag kan hitta på massa hyss med. Det blir lite ensamt här hemma nu. Men mamma har lovat..även om hon älskar Hugo lika mycket som oss andra..så ska hon ge mig en buskompis såfort Hugo vandrat vidare till andra sidan regnbågsbron. Men hallå lixom! Det vet man ju aldrig när det blir! Gubben är ju inte ens 2 år än! Visst för att han är lite skruttig men han verkar nog inte ha några planer på att vandra vidare riktigt än iaf. Och det värst är att Wille är skruttigare än Hugo. Tänk om Wille dör först & jag blir själv kvar med Hugo! Ve & fasa säger jag bara! Det är nog bäst att jag börjar träna så att jag kan spöa fettot & ge igen för alla sår jag har på svansen..
Japp, här behövs ett träningsschema!
Få se nu..
- 3 varv runt sovrummet morgon & kväll
- 2 klätterlaps på burgallret och sen..
- 2 klätterlaps på mamma vingliga gardiner
- 1 balansgång på gardinstängen
- 2 hopp mellan gardinstängen & byråhyllan
- Och avslutningsvis..
- klättra ner för gardinerna & stretcja musklerna


Tufft pass, men jag är ung, jag är starkt, jag är smidig..Jag är den otrolige Totte som klarar allt!

No comments: